reklama

Výhľad z Kriváňa na Liptov

Ak fotíte krajinky naučíte sa časom zopár trikov, ktoré vám uľahčia život. Je tu však jedna vec, ktorú nikdy neokabátite - svetlo. To, čo môžete, je určené svetlom. To, čo z toho dostanete, je určené skúsenosťami.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

Minuloročný október bol výnimočný. Chladné slnečné dni v plných farbách jesene a s čistým vzduchom. Za posledné dva roky som bol na Kriváni päť či šesť krát, ceste z októbra sa však žiaden iný nevyrovná.

Teň deň bol perfektný od začiatku až do konca. Chcel som pre knihu o Liptove nafotiť výhľad z Kriváňa na západ. Čakal som, že najlepšie svetlo bude okolo obeda, kedy je slnko plus mínus v pravom uhle k plánovanému smeru fotenia. Svetlo je na poludnie v októbri ešte stále moc tvrdé, v teň deň ho však zjemnila jesenná mäkkosť spôsobená oparom v ovzduší. Zatiaľ čo popredie je na tomto zábere tvrdé s čierno čiernymi tieňmi, už zjazvené úbočia nad Kôprovskou dolinou sú dobré. Červeno hnedé vrcholy štítov Západných Tatier sú výborné a pekné je aj modré pozadie s detailami. Na tejto fotke mám rád niekoľko drobností. Tiene na malom fliačku snehu v popredí. Bielu stužku Kôprovského potoka dole v doline. Malý ostrov bielych mrakov v pozadí nad Liptovskou Marou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nafotil som tu niekoľko panorám, ale toto je jednoduchý záber s 24 mm Nikkorom. Použil som polarizačný filter a a tak pri clone 8 vyšiel čas iba na 1/125. Keď fotíte so širokouhlým objektívom stáva sa najväčším problémom - a najväčšou príležitosťou - kompozícia popredia. Aj veľmi malá zmena vo vašej pozícii môže vo výsledku znamenať úplne iný výsledok. Vždy preto skúste urobiť zopár krokov doprava alebo doľava, nie iba jeden záber z prvého miesta, na ktorom zastavíte. Ale nikdy tak prosím nerobte s okom na hľadáčiku fotoaparátu. Bola by škoda spadnúť a rozbiť si objektív, či nie?

Obrázok blogu
Juro Kováčik

Juro Kováčik

Bloger 
  • Počet článkov:  38
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som fotograf. Nájdete ma nawww.jurokovacik.comFacebookTwitter Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáKrajinaFotenieTechnické veciLightroom

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu