reklama

Baranec v zime

Napriek blízkosti v polohe i názve sú Západné Tatry z pohľadu fotografa úplne iný svet, ako Tatry Vysoké. Vo Vysokých Tatrách chodíte vo výške okolo 2000 metrov v hornej časti dolín, medzi ktorými prechádzate cez sedlá alebo stúpate na vrchol štítov. Údolia Západných Tatier stúpajú strmo hore. Veľa času strávite priamo na hrebeni, keď postupne prechádzate radom štítov hore a dolu ako na bláznivej horskej dráhe. Všetky fotky sú potom tak trochu vrcholové.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Zimná uzávierka platí pre Vysoké i Západné Tatry. Výnimku tvoria Malá a Veľká studená dolina a Dolina Zeleného plesa, ktoré sú až po chaty otvorené celoročne. Od tohoto roku je otvorená aj malá časť Západných Tatier nad Žiarskou chatou s výstupom na Plačlivé a Baranec, ktorý je dôkazom toho, že aj z outsidra sa môže stať hviezda. Napriek tomu, či vlastne vďaka tomu, že stojí bokom od hlavného hrebeňa dominuje Baranec výhľadom na Tatry z kotliny od Liptovského Mikuláša.


Prvú z dnešných fotiek som urobil cestou na Plačlivé. Bol to vo výnimočne krásny deň. Svietilo slnko a vietor bolo cítiť až úplne hore na vrchole. Baranec bol celý čas v tieni, pred obedom sa však svetlo dostalo v úzkych pásoch na úbočia padajúceho dole z hrebeňa bežiaceho na Baranec od Žiarskeho sedla. Záber bol robený v dosť silnom protisvetle. Urobil som ho s 50 mm objektívom, na ktorom mám gumenú slnečnú clonu. Je lacná, dá sa zložiť takže nezaberá miesto a vždy je po ruke.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Druhý záber bol robený asi o mesiac neskôr. V ten deň som išiel hore cez Holý vrch. Bola inverzia a na doline ležali mraky. Na Baranci bola slnko, zima a fúkal silný vietor. Rozľahlý vrchol Baranca bol pokrytý s vyfúkaným ľadovo tvrdým snehom. Keď som plánoval cestu rozmýšľal som, že z Baranca zídem ku Žiarskemu sedlu a vrátim sa dole okolo chaty. Keď som však uvidel, aké je to hore ľadové, nechcel na snežnIciach schádzať z Baranca na Smrek. Radšej som sa pomotal hore na vrchole a vrátil sa späť cez Holý vrch.

Fotka je urobená z vrcholu Baranca a je postavená na kontraste rôznou intenzitou osvetlených plôch snehu a tmavej oblohy. Slnko som mal po ľavej ruke v takmer pravom uhle, teda v polohe, kedy je obloha najtmavšia. Znovu 50 mm objektív. Jeho "normálny" uhol pohľadu mám zdá sa čím ďalej tým radšej a fotím s ním častejšie ako pred rokom či dvoma.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

na Facebooku ma nájdete na www.facebook.com/jurokovacik (nové okno)

Obrázok blogu
Juro Kováčik

Juro Kováčik

Bloger 
  • Počet článkov:  38
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som fotograf. Nájdete ma nawww.jurokovacik.comFacebookTwitter Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáKrajinaFotenieTechnické veciLightroom

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu