reklama

Ako som fotil Liptov II.

Pokračovanie príbehov fotografií z Liptova, ktoré som fotil v rokoch 2009 až 2011 pre knižku o Liptove. Texty budú znovu doplnené o zopár technických poznámok.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
Obrázok blogu

Liptovská Mara, Havránok

Táto fotografia bola urobená na konci februára 2009. Kopec, na ktorom je Havránok, cloní zapadajúce slnko a vrhá obrovský tieň cez celú hladinu Mary. Štíty Západných Tatier sa ešte kúpu v červenom svetle posledného slnka, zatiaľ čo ľad na Mare odráža fialový odtieň oblohy. Mám veľmi rád zimné západy slnka, kedy tuhý mráz dodáva vzduchu zvláštnu čistotu. Fotil som so základným 50 mm Nikkorom a expozícia bola 1/160 sekundy pri clone 8. Vyvolanie bolo pomerne jednoduché a spočívalo hlavne v balansovaní svetelnosti hornej a dolnej časti fotografie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Upršaný deň na Plačlivôm

Tento záber je v mnohom pravým opakom predošlého. Urobený bol v apríli 2010, v deň, ktorý bol všetko len nie ideálny. Ťažké mraky viseli nad krajinou od rána do večera a slnko cez ne preniklo iba zriedka a nakrátko. Toto bol jeden z tých momentov, kedy vykulo a osvietilo oblak a dážď a či skôr sneženie nad Roháčskymi plesami. Fotené starým mechanickým širokoúhlym Nikkorom a 1/200 sekundy pri clone 8 znamenala podexpozíciu a prácu pre vyvolávaní, kedy som musel naplno využiť rezervu, ktorú človeku dáva fotenie na plnoformátový čip.

Obrázok blogu

Kriváň a mesiac

Január 2009 a jedna z najstarších fotiek v knihe. Séria mrazivých dní vyčistila oblohu a tak som večer stál a čakal, kým slnko zapadne a mesiac vystúpi na svoje miesto. Fotku som urobil tri dni pred splnom, kedy mesiac vychádza zavčasu a v dobe západu slnka je už vysoko na oblohe. Fotil som s 90 mm Tamronom. Nie je to zlý objektív, ale malý 100 mm Nikkor mám radšej aj preto, že je menší, aj preto, že sa mi viac páči jeho kresba. Expozícia bola 1/200sekundy pri clone 11. Vtedy som ešte netlačil expozíciu doprava, dnes by som nechal dva krát dlhší časVyvolanie fotky bolo jednoduché a najviac práce bolo s vyvážením bielej farby.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Dolinky

Znovu záber urobený zo statívu, tentokrát december 2008. Môj najdlhší objektív je 180 mm Nikkor a nespomínam si, že by som s ním urobil niekedy použiteľný záber z ruky. Ale to možno preto, lebo som to nikdy ani neskúšal. Nefotím s ním často, ale zábery ním urobené sú pri vytváraní obrazu krajiny svojim spôsobom nenahraditeľné. Expozícía bola 1/640 sekundy pri clone 8. Znovu, aj tu by som dnes vpustil viac svetla. Aj keď pri zábere, v ktorom nie je veľa tieňov, to nie je veľký rozdiel.

Viac informácii o mojich fotografiách nájdete na mojej webstránke alebo na www.facebook.com/juro.kovacik.

Juro Kováčik

Juro Kováčik

Bloger 
  • Počet článkov:  38
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som fotograf. Nájdete ma nawww.jurokovacik.comFacebookTwitter Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáKrajinaFotenieTechnické veciLightroom

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu