reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Juro Kováčik

Juro Kováčik

Bloger 
  • Počet článkov:  38
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som fotograf. Nájdete ma nawww.jurokovacik.comFacebookTwitter Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáKrajinaFotenieTechnické veciLightroom

reklama

Lightroom

Vyvolávanie v Lightroome: Podexponované Dyrhólaey

Juro Kováčik

Vyvolávanie v Lightroome: Podexponované Dyrhólaey

Táto fotografia bola urobená na južnom pobreží Islandu neďaleko osady Vík. Snímka bola fotená s Nikkorom 24/2,8, exponovaná 1/400 sekundy pri clone 11, čo vo výsledku znamenalo zle podexponovaný RAW súbor. Poďme sa pozrieť, čo sa s ním dá urobiť v Lightroom 4.

  • 27. mar 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 275x
  • 8
Vyvolávanie v Lightroome: Západné Tatry z Havránku

Juro Kováčik

Vyvolávanie v Lightroome: Západné Tatry z Havránku

Toto je prvý článok zo série venovanej príkladom vyvolávania fotografií v Lightroome 4. Keď som začínal s digitálnou fotografiou, používal som excentrickú kombináciu počítača bežiaceho na Ubuntu s Bibble Pro a GIMPom. Ku koncu fotenia Tatier, teda v druhej polovici roku 2009, som presedlal na Mac a Lightroom, vtedy verziu 2.3. Rýchlo sa z neho stal môj jediný nástroj na spracovanie digitálnej fotografie.

  • 22. mar 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 676x
  • 13
Čo čítam: Digitálna krajinkárska fotografia od Michaela Fryea

Juro Kováčik

Čo čítam: Digitálna krajinkárska fotografia od Michaela Fryea

Pred pár rokmi bola v Bratislave v rámci Mesiaca fotografie výstava Ansela Adamsa. Vidieť jeho fotky naživo bol zážitok, akých nie je v živote veľa. Von z galérie som vychádzal v presvedčení, že najlepšie bude hneď predať všetko čo mám, kúpiť si veľkú kameru a fotiť už iba na čiernobiely film a veľký formát. Potom ma však napadla otázka: Ak by Ansel Adams fotil dnes, s čím by fotil? Odpoveď môžeme hľadať aj v knihe Digitálna krajinárska fotografia, ktorú napísal Michael Frye.

  • 7. apr 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 245x
  • 7
Exponovanie digitálnej fotografie.

Juro Kováčik

Exponovanie digitálnej fotografie.

Toto bude ďalší dlhý a nudný článok. Nevyhnem sa slovám ako je histogram a moje odporúčanie bude zabudnúť na automatiku a nastavovať pri fotení krajiny všetko manuálne. A nebude v ňom myslím ani jedna pekná fotka. Stále hovorím, že technika nie je dôležitá a potom napíšem takýto traktát. Možno preto, že verím, že ak aj technika dôležitá nie je, technika fotenia určite áno. Ak vás to neodradilo, môžeme pokračovať.

  • 9. mar 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 492x
  • 47
Lightroom - tmavá komora digitálnej fotografie

Juro Kováčik

Lightroom - tmavá komora digitálnej fotografie

Viem, že na webe sa to nepatrí, ale toto bude dlhý článok. Je o tom, čo je a čo nie je dovolené v krajinkárskej fotografii ale zrejme nevyústi do zlatej knihy všeplatných pravidiel a odporúčaní. Dlhý článok, ktorý je navyše tak trochu školometský a okrem odporúčania fotiť na RAW neobsahuje žiadnu praktickú radu.

  • 21. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 956x
  • 38
reklama
SkryťZatvoriť reklamu